7.12.2016

Kurkistus makkariin - paremmat unet selkäongelmaiselle

Kaupallinen yhteistyö: Familon

En ole juurikaan tainnut laittaa tänne vielä kuvia meidän kaupunkikodin makkarista? No, tässäpä tulee muutama. Huone on aika piukkuinen, sinne ei juuri muuta mahdu kuin leveä sänky, lipasto ja vaatekaapit. Ja kun kampetta on niin vähän niin niihin vähiin sitten satsattiin. Nyt muutama sana selkävaivoista ja yhdestä satsauksen kohteesta, nimittäin sängystä.

Kirjottelin jo aiemmin yhteistyössä Familonin kanssa petaushommista ja silloin kerroin että olin suuntaamassa kenkkuilevan selkäni kanssa toimintaterapeutin uniasentoanalyysiin. Kyllä kuulkaa kannatti. Ensinnäkin terapeutti etsi minulle sopivan nukkuma-asennon sen pohjalta miten yleensä tykkään nukkua. Pienin viilauksin ja korjauksin löytyi asento, joka oli niin mukava että meinasi itku tulla: kehon joka kolkka oli rentona ja mikään paikka ei ollut pingerryksessä eikä vaarassa puutua. Kyljellään nukkujan pään alle tuikattiin kuvissa yllä näkyvä vaaleanpunaisella älypehmusteella täytetty erikoispehmustetyyny ja selän taakse tukemaan hauska pitkulainen unikaveri, Ergo selkätyyny.

Toiseksi katseltiin millaisella patjalla minun vikuroivine selkineni kannattaisi nukkua. Olen aina rakastanut pehmeitä patjoja, mutta ajatellut että mun täytyy niillä nukkumisesta jumittelevan yläselkäni takia luopua. Pehmeä patja on pari kertaa tehnyt luullakseni mun selkään fasettilukon - se se vasta kipiää teki. Kovalla patjalla nukkuessa ongelma pysyi jotenkin hallinnassa. Tähänkin toimintaterapeutti löysi ratkaisun, nimittäin ergonomisen patjamatskun joka muotoutuu lämmön ja painon mukaan. Samanmoisesta materiaalista on myös Ergo Aeroflex -petauspatjakin, tuollainen mukavan nypyliäinen ja ihanan pehmoinen. Nyt kun olen noilla materiaaleilla vähän toista kuukautta nukkunut, en voisi tyytyväisempi olla. Pehmeä alusta tuntuu siltä kuin kelluisi, eikä yläselän jumituksista ole tietoakaan. Olen nukkunut aivan jumalattoman hyvin ja pikkuiseen makkariin on iltaisin ihana kömpiä.

Palataanpa tähän nukkumisteeman Familonin kanssa vielä kerran lähiaikoina: luvassa on hyvään uneen liittyen teille lukijoille kiva arvonta!

Lopuksi haluan vielä kertoa teille yhden aika mahtavan jutun. Tätä yhteistyötä Familonin kanssa sopiessamme ehdotin josko voitaisi tehdä yhdessä samalla jotakin pientä hyväntekeväisyyttä. Olen tuumannut että kaupallisten blogiyhteistöiden yhteydessä voisin useamminkin niihin liittyen pienesti auttaa apua tarvitsevia, silloin kun se yritykselle sopii. Hyvä ystäväni tekee vapaaehtoistyötä Turvapaikanhakijoiden tuki ry:ssä, mm. hankkien Suomeen oleskeluluvan saaneille turvapaikanhakijoille koteja ja niihin varusteita. Siitäpä syntyikin sitten idea kysyä Familonilta olisiko heillä lahjoittaa ystäväni kautta vaikkapa muutamia pussilakanasettejä niitä tarvitseville.

No, Familon lähti tähän ideaan sitten lopulta mukaan isommin kuin uskalsin kuunaan unelmoida. Pienestä ideasta syntyikin aivan älyttömän iso apu. Turvapaikanhakijoiden avuksi lähti paitsi NOIN SATA pussilakanasettiä, myös niihin passaavat peitot ja tyynyt! Aivan mieletöntä, minä kun ajattelin että paristakin olisi isosti apua. Ensimmäiset vuodevaatteet ovat päässeet jo uusille onnellisille omistajilleen ja Turvapaikanhakijoiden tuki ry:llä riittää niitä nyt tovin jaettavaksi tarvitseville. Miljoona kiitosta Familon! Ja miljoona kiitosta Sirkalle Tutu:un, joka teet käytännön järjestelyt niin että Familonin peitot, tyynyt ja lakanat menevät niitä tarvitsevien koteihin.

Apua tarvitsevia tahoja tässä maassa riittää. Haastelenkin nyt teitä bloggaajakollegat (ja miksei kaikki muutkin :): Sopivan sauman sattuessa kysäiskääpä yrityksiltä vaikka pientäkin lahjoitusta haluamaanne avustuskohteeseen. Joulun allakin sopivia kohteita on varmasti monia. Jos teillä lukijoilla on heittää ehdotusta siitä mille tahoille voisi pientä apua yrittää esimerkiksi järjestää, jättäkää ihmeessä kommenttilaatikkoon vinkkiä joihin tarttua!

3 kommenttia :

1. Makuuhuone näyttää niin kutsuvalta! Täälläkin on pohdittu paljon patja-asioita, kun nykyinen yli 10 vuotta vanha karmea sänky olisi pakko päivittää pian. Hienoa, että sait autettua apua tarvitsevia yhteistyön avulla. :)

VastaaPoista
  2. Mistä noi teidän vaatekaapit on?

VastaaPoista
  3. Aivan mahtavaa huomata, että todella iso apu voi lähteä liikkelle noinkin pienestä asiasta, kuin rohkeudesta kysyä yritykseltä halukkuutta hyväntekeväisyyteen! Ja varmasti asiaa auttoi, kun sinulla oli sille selkeä kohde valmiina.