16.1.2019

Raksapäivitys: ostin takan!

Kuva: Nordpeis

Olen seuraillut talon rakennusbudjetin toteutumista viimeaikoina erityisellä jännityksellä. Takan ja terassin lasituksen tilaamista on himmattu siltä varalta että jossakin muussa kohtaa exceliä tulee jokin isompi yllätys. Oikeastaan muita yllätyksiä ei nyt ole tullut kuin yksi vesi- ja viemäriliittymiin liittyvä kohtuullisen kokoinen lasku - eikä odottamattomia menoja näytä olevan näköpiirissä sen enempää. Siispä rohkaistuin eilen ja marssin takkakauppaan. Jätetään terassin lasitus vielä odottamaan säästövarana mahdollisten takapotkumenojen varalta.

Takkamalliksi valkattiin Nordpeis Monaco matalana ja mustalla kivipenkillä. Se on kiertoilmatakka ja sillä tavalla kevyt että voidaan asentaa vaikka lattiamatskun päälle. Koska takassa ei ole mitään muurattavia osia, on se sitten asennuksen jälkeen heti käyttövalmis. Sovittelin takan toimitus- ja asennusajat niin että seinät olisi tasoitettu ja maalattu ennen kuin se tulee. Katsotaan osuvatko laskelmani oikeaan.

(Pahoittelut perunalaatuisesta kännykkäkuvasta. Takka tulee tuohon kohtaan missä on pieni pätkä levytettyä seinää ja lattiasta törröttävä korvausilmaputki.)

2 kommenttia :

Blog Design by Get Polished