27.3.2017

Mökkikausi avattu

Vaikka mökillä käytiin talvellakin, tuntuu vasta nyt siltä että virallinen mökkikausi on avattu. Kevätaurinko valaisee taloa ja hoksataan että kaikki on pitkän pimeän kauden jäljiltä vähän hujan hajan. Tulee sellainen olo että lakanat pitää nytheti vaihtaa ja kuskata kaupunkiin pesuun. Siellä täällä seilaavat lehdet ja kirjat koota pinoiksi kaappiin ja hyllyyn. Silmä erottaa tavaroiden joukossa kaikenlaista turhaa ja ylimääräistä. Jospa jotakin kirppispöytääkin tällä kevätvirralla virittelisi?

Pääsiäiseksi on maalle suunnitteilla yhdistetty järjestely- ja suunnitteluoperaatio. Se sisältää siis samaan aikaan uusien hankkeiden haaveilua ja siinä sivussa tavaroiden paikoilleen laittamista. Ehkä imurointia, ja jos huvittaa niin pölyjen pyyhintää. Kevätsiivousta ei pidä tekemän veren maku suussa.

Pikaisella landevisiitillä varustettiin hiukan taloa pientä perheenjäsentä varten ja tuumailtiin suven ensimmäistä puutarhahanketta. Näistä lisää pian!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti