25.5.2016

Punavuori kukkimaan - mikä ihana lauantai!

Aiemmin jo kirjoittelinkin että lähdin keväällä mukaan järkkäämään vapaaehtoisvoimin pyörivää Punavuori kukkimaan -tapahtumaa, jonka ajatuksena on saada kaupunginosan kadut kukkimaan. Viime lauantain tapahtumapäivänä järkkäilyporukkamme työ palkittiin upealla säällä ja monilla monilla paikalle tulleilla ihmisillä. Musiikki soi, istuteltiin hiki hatussa, juotiin kahvia ja syötiin herkkuja, istuskeltiin ja jutusteltiin, rapsuteltiin koiria ja tutustuttiin. Kesäkukkia istutettiin innokaasti kaikenlaisiin ruukkuihin ja astioihin ja kannettiin lähialueen talojen edustoille - niitä onkin ollut nyt ilo bongailla kun kulmilla kulkee. Toivotaan että alkuun saatettu kukitusaate saa kesän edetessä tuulta siipiensä alle ja kukkaistutukset alkavat entisestään lisääntyä. Vaikka koko kaupunki kukkimaan!

Tapahtumassa järkättiin myös siemenpommityöpaja. Tällaisia kranaatteja kelpaakin heitellä: nämä pommit on rakennettu mullasta, savijauhosta, kukkien siemenistä ja vedestä. Sitten vain muina viljelysisseinä miettimään mihin kukkayllätyksen viskaa. Lisää siemenpommeista voit lukea esimerkiksi osoitteesta Kaupunkiviljely.fi.

Yksi istutusporukka valtasi myös läheisen liikenteenjakajan kukkasille Guerilla gardening -hengessä. Mukana oli myös aika pieni, mutta sitäkin söpömpi sissipuutarhuri. Guerilla-meiningillä oli pysytetty myös kukkasipulien keräyspiste, johon kertyi ilahduttavasti sipuleita.

Punavuoren kukkimista voi seurata tapahtuman Facebookissa ja Instagramissa. Tapahtuma ja kukitus ei olisi lainkaan onnistunut jos emme olisi saaneet lahjoituksena mm. kasveja, multaa ja ruukkuja. Kiitos siis vielä kerran Punavuori kukkimaan -tapahtuman yhteistyökumppanit Kekkilä, Stara, Moko ja Kauppapuutarhaliitto ry / Kauniisti kotimainen. Kiitos myös Korttelipihat takaisin.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti